Hoe Groot Is De Potentie Van Virtual Reality?

Virtuele realiteit staat klaar om een ​​grote trend te worden met de potentie om bijna elk deel van ons leven te veranderen – van de manier waarop we werken en leren hoe we spelen en ontspannen. Hoewel we teleurstelling hebben gezien over de verkoop van VR-headsets, is de technologie in geen geval in de steek gelaten en blijft zich ontwikkelen. Een virtual reality bril kopen is alleen niet zo makkelijk.

Hoewel het nog steeds duur is voor gewone consumenten, verandert de virtuele realiteit snel de manier waarop mensen in verschillende industrieën werken. Als u in een meeslepende 3D-omgeving stapt, kunt u communiceren met collega’s over de hele wereld alsof ze naast u staan ​​en virtuele vergaderingen houden die het niet alleen gemakkelijk maken om te identificeren wie er spreekt, maar ook een realtime feedback hebben over hoe uw ideeën zijn werden ontvangen. Zo kun je bijvoorbeeld goed op weg met de Playstation VR oftwel de PS4VR.

Hoe Wordt VR Naast Gamen Gebruikt?

Ingenieurs en fabrikanten maken steeds vaker gebruik van de technologie om beter samen te werken aan de ontwerpprojecten, en medische professionals gebruiken VR om artsen sneller en minder duur te trainen. Salesforce gebruikt het om te trainen voor betere klant-service interacties en zelfs bedrijfsretraites en teambuilding-oefeningen kunnen worden gehost in virtuele omgevingen. We zien de dalende kosten van hardware, de prijzen van de inhoud zullen de volgende zijn

Virtual Reality In Haar Startfase

Dit is nog maar het begin. Nu de headset- en softwaretechnologie vooruitgaan, zal de wereldwijde markt dit jaar met 800% groeien en tegen 2021 zal de markt voor dedicated VR-headsets naar verwachting $ 7,7 miljard waard zijn.

Aangezien de kosten van de hardware de komende jaren verder zullen dalen en de headsets en geavanceerde pc’s toegankelijk zullen worden voor meer mensen, zal de industrie de belangrijkste beperking van de beperkte beschikbaarheid van content voor VR moeten aanpakken.

Ontwikkelaars Zijn Lastig Te Vinden

Dit is al te zien in de zakelijke omgeving, waar de initiële instellingskosten klein zijn, terwijl de productie van content, met name voor op maat gemaakte trainingsprogramma’s, hoog wordt gewaardeerd. Vergeleken met 2016 zijn de facturen op VR-projecten dit jaar meer dan 30 keer gegroeid en toch blijkt het nog steeds moeilijk om gekwalificeerde virtual reality-ontwikkelaars te vinden.

Hoewel de overgang van contentproducenten van gaming- of filmindustrie naar virtuele realiteit misschien eenvoudig lijkt, is het waar dat om ontwikkelaars content van hoge kwaliteit in het nieuwe medium te creëren, ontwikkelaars een compleet nieuwe reeks vaardigheden moeten verwerven. Het simpele feit dat er geen kader rond het scherm is, breekt bijvoorbeeld bijna elke regel bij het maken van een film.